17.9.2015

PET update

Kuluneen viikon ajan oon hermoillut viime torstaisen PET-kuvauksen tuloksia ja tänään viimein koitti päivä, jona marssin labrojen kautta lääkärin vastaanotolle kuulemaan uutisia mun hoitojen tähänastisesta tehokkuudesta. Mikäli joku on tuloksia puolestani jännitellyt, niin tässä kohtaa voitte huokaista helpotuksesta, sillä uutiset olivat loistavia!

Välikarsinan tuumori on pienentynyt lupaavaa vauhtia ja keuhkojen nodulukset ovat jo hävinneet kokonaan. Kuulin jonkin verran myös mun hoitojen jatkoista. Samoilla sytostaattihoidoilla jatketaan vielä ainakin kaksi kierrosta ja sytostaattikuurien jälkeen hoidot jatkuvat luultavimmin sädehoidoilla. Matkaa parantumiseen on siis vielä jäljellä, mutta paljon on takanakin. Juuri nyt on kevyt olo ja hymyä pukkaa huulille pakostakin. Huomenna onkin siis hyvä päivä aloittaa hoitojakso numero viisi. 

Mä oon alusta asti lähtenyt taistelemaan syöpää vastaan sillä asenteella, että kyllä tää vielä nujerretaan. Kaikesta positiivisuudestani huolimatta mun takaraivossa on silti ajoittain kummitellut pieni epävarmuus. Nyt mä sain kuitenkin ensimmäistä kertaa konkreettisen todisteen hoitojen etenemisestä ja sitä myötä itselleni vahvistuksen siitä, että sivuoireista kärsiminen ei oo ollut turhaa ja mä ihan oikeasti pystyn tähän. Helppoa se ei ole, mut kovassa paineessahan ne timantit syntyykin.

10 kommenttia :

  1. Mahtavuutta Jutta!!!! Tuollaiset uutiset auttaa jaksamaan helvetillisiä hoitoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Niin ne kyllä tekee, samalla tarmolla on vaan jatkettava eteenpäin!

      Poista
  2. Mahtavaa Jutta, jatka samalla killeri asenteella, you are a real warrior:) haleja
    T.Marje

    VastaaPoista
  3. Hienoja uutisia!! Mahtavaa - tsemppiä kovasti loppuhoitoihin toivottelee Annika

    VastaaPoista
  4. Ihania uutisia!

    VastaaPoista
  5. Mahtavaa kuulla positiivisia uutisia ♥

    VastaaPoista
  6. Yritin kommentoida jo eilen, mutta se ei näköjään tullut perille :( oot ihan mahtava tyyppi ja sulla on upea asenne!
    Se, että takaraivossa kummittelee välillä epävarmuus on täysin normaalia ja kuuluu asiaan. Tiedän miltä sinusta tuntuu, koska olen itsekin taistellut helkkarin lymfoomaa vastaan kolme kertaa ja vihdoin voittanut sen. Helppoa se ei ollut, mutta kasvoin ihmisenä ihan hurjasti ja oon vaan kiitollinen kaikesta (vaikka tämä saattaa kuulostaa ihan oudolta). Positiivisuus auttaa todella paljon ja ainakin itselläni positiivinen asenne on liittynyt hyviin hoitotuloksiin! Kohta selätät sen lopullisesti, sen verran vahva kun oot! Jaksamisia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä ja ihanista sanoista! <3 Aivan uskomattoman taistelun oot joutunut käymään läpi, mutta se ei varmasti oo jättänyt sua tyhjin käsin. Mä en oo onnellinen siitä, että olen sairastunut, mutta oon onnellinen siitä, että oon onnistunut ammentamaan tilanteestani paljon hyvää :) Positiivisuus on sairastamisessa elintärkeä henkireikä ja hyvät uutiset hoitotuloksista kohottivat positiivisuuslukemat pilviin!

      Poista