13.11.2015

Perjantai 13.

Tää on taas niitä päiviä, kun tekis mieli näyttää maailmankaikkeudelle keskisormea. Mä olin tiistaina jälleen PET-kuvauksissa ja tänään mun lääkäri soitti sen tuloksista. Tulokset ei kuitenkaan ollut ihan niin hyvät kuin olin odottanut. 

Tuumorin pinta-ala ei oo kasvanut, mutta PET-kuvan perusteella syöpäsolujen aktiivisuus on lisääntynyt. Siksi sädehoitoja ei voidakaan aloittaa nyt vaan musta täytyy ensin ottaa uus koepala tilanteen varmistamiseksi. Kyseessä voi olla harhalöydös, mutta pahimmassa tapauksessa syöpä on lähtenyt uudestaan aktivoitumaan, mikä tarkoittaisi uusia sytostaattihoitoja.

Viime viikolla olin myös kurkkulääkärillä ja mun toinen äänihuuli todettiin osittain halvaantuneeksi. Hermo on ilmeisesti vaurioitunut hoidoista, mutta se voi palautua itsestään. Muussa tapauksessa ääntä voidaan yrittää kohentaa hoitojen jälkeen ääniterapian avulla, mutta toistaiseksi asialle ei voida tehdä mitään.

Jäi ehkä vähän lyhyeksi tää kirjoitus, mutta oikeastaan mulla ei edes ole kauheasti sanottavaa. Mä tiedän, että selviin tästä kyllä, oli koepalan vastaus sitten mikä tahansa. Lähinnä vaan vituttaa jatkuva odottaminen ja epätietoisuus. Tähän asti oli näyttänyt jo niin lupaavalta, että olisin hyvinkin kuvitellut palaavani kouluun vuodenvaihteen jälkeen. Nyt en sitten tiedä.

6 kommenttia :

  1. ei hitto kuinka ärsyttävää... Noi takapakit on aina ihan perseestä! Sulla on kyllä niin mahtava asenne. ''Mä tiedän, että selviin tästä kyllä, oli koepalan vastaus sitten mikä tahansa.'' Just tolla asenteella se syöpä voitetaan. Oot kyllä huippu <3 paljon voimia! Kerrothan sitten koepalan vastauksesta, täällä jännitetään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ani <3 Kärsivällisyys on tässä tosiaan aikamoisella koetuksella, mutta ei pidä menettää toivoa :) Täytyy aina toivoa parasta, mutta varautua pahimpaan ja pitää pää kylmänä!

      Poista
  2. Jaksa edelleen pitää kiinni toiveista ja unelmista ja uskosta huomiseen! Sinulla on huikea taistelutahtosi, ja asennoitumisesi elämään kohdallaan. Toivon Sinulle kaikkea hyvää, ja voimia!
    t. Riitta

    VastaaPoista
  3. Kun tuo syöpä on voitettu niin mitäs yhdestä äänestä... se on niiiiiin pieni juttu kaiken muun rinnalla, mukavaa tiistaipäivää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä! Harmittaahan tuo, mutta ei sillä loppujen lopuksi ole juurikaan väliä :)

      Poista