20.7.2015

Musta tulee vielä vahva

Mä olin jo pitkään tiennyt, että syksystä 2015 tulisi mun elämän jännittävin. Vaihto-opinnot Hongkongissa lähestyivät ja lennotkin oli jo varattu kuukauden päähän. Asuttuani kevään vanhempieni luona kaipasin elämääni jo jotain uutta ja piristävää ja olin varma, että vaihtojaksoni Aasiassa tulisi olemaan yks mun elämän hienoimmista kokemuksista.

Kaksi viikkoa sitten mun suunnitelmat kuitenkin menivät uusiksi. Hongkongin sijaan viettäisinkin syksyni Syöpälandiassa. Mulla, 20-vuotiaalla päällisin puolin terveellä tytöllä, on syöpä. Juostuani runsaan kuukauden ajan lääkärissä lopullinen diagnoosi tuntui hoitovirheiden jälkeen pahalta iskulta vasten kasvoja. Olin suunnitellut tulevaa syksyä pitkään ja vaihdon piti olla mulle mahdollisuus näyttää, että pärjään yksin maailmalla. Yhtäkkiä multa otettiinkin kaikki pois. Mua itketti, suututti ja tunsin katkeruutta maailmaa kohtaan. Mä oon nuori ja mun kuuluu nauttia elämästä, eihän mulla ole aikaa sairastaa syöpää.

Sulateltuani saamiani uutisia muutaman päivän olen päässyt pahimmasta alkujärkytyksestä yli. Epätoivon hetkiä on toki vieläkin, mutta olen onnistunut näkemään myös valoisia puolia tilanteessani. Ehkä sairastaminen antaa mulle mahdollisuuden keskittyä hetkeksi vaan itseeni ja pistää elämän prioriteetit kuntoon.

Huomenna aloitan toisen hoitojaksoni sairaalassa. Sytostaattien aiheuttaman hiustenlähdön takia en pysty enää kauaa sairauttani peittelemään, joten olen päättänyt olla tilanteestani avoin. Se helpottaa itseänikin prosessoimaan ajatuksiani paremmin ja pitämään pään selväjärkisenä. Sairaudesta huolimatta olen yhä sama ihminen kuin ennenkin ja parannuttuani toivottavasti sitäkin parempi. 

Joten FUCK CANCER. Jos mä selviin syövästä, selviin ihan mistä vaan. Musta tulee vielä niin vahva. 

7 kommenttia :

  1. Ihan mieletön asenne, voimia sulle! Saako kysyä, minkä tyyppinen syöpä sulle todettiin? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä! :) Sairastan non-Hodgkinin B-solulymfoomaa eli imusolmukesyöpää, suurin kasvain löytyy välikarsinan alueelta.

      Poista
  2. Voimia ja stemppiä hoitoon! Mahtava asenne näinkin vaikeassa tilanteessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) tahdonvoimaa se tulee vaatimaan eikä varmasti ole helppoa mut oikeella asenteella tästäkin selvitään!

      Poista
  3. Luin tän postauksen ajatuksen kanssa ja väkisinkin tuli kyyneleet poskille :'/ Sun asentees on jotain aivan huikeeta, jota varmasti tarvitset tuossa rankassa matkassasi mukana! Moni ei varmasti pystyis samaan tilanteessasi, joten täytyy sanoa, että oot rohkea nuori nainen.

    Hyppäsin mukaan joukkoon lukemaan (ja myöskin tukemaankin) tarinaasi :)

    Toivotan sulle oikein paljon voimia ja enkeleitä suojelemaan! <3

    <3:lla pinksunsparkle.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Löysin vasta sun blogin, ja täytyi lukea ihan tänne alkuun asti. Kirjotat ihanalla tavalla, ja toivon sulle paljon tsemppiä ja jaksamista hoitoihin ja paranemiseen! <3 Sulla tuntuu olevan ihailtava asenne, ja jään todellakin seuraamaan! :)

    VastaaPoista