24.7.2015

Kotona on hyvä olla

Toisesta hoitojaksosta on nyt onnellisesti kotiuduttu. Olokin on ollut hyvä ja hiukset pysyneet vielä toistaiseksi päässä. Nyt onkin sitten tiedossa 1,5 viikkoa kotilomaa ennen kuin pistetään seuraavan kerran taas myrkkyjä suoneen. Jatkossa vietän osastolla noin kolmen päivän hoitojakson aina kahden viikon välein. Nyt kun syksyn hoitosuunnitelma on jo suurpiirteisesti valmis, pystyn suunnittelemaan omia menoja vapaaviikkoja varten.

Ihaninta on päästä näkemään kavereita ja tekemään arkisia juttuja. Pyrin sairaudesta huolimatta elämään mahdollisimman normaalia elämää, tietysti oman jaksamisen rajoissa. Alkoholi on pannassa, mutta eipä tuo holiton elämä ole tämän likan menoa aiemminkaan haitannut. Tärkeintä on pystyä välillä ajattelemaan jotain ihan muuta, sairaalassa ajatukset kun kuitenkin pyörivät pakostakin syövän ja hoitojen ympärillä.

Ennen kuin kerroin sairaudestani julkisesti, olin huolissani kavereiden ja tuttavien suhtautumisen muuttumisesta. Oon kuitenkin saanut huomata, että mulla on aivan mieletön tukiverkosto ja ihmiset on ottanut mun ikävät uutiset vastaan paljon paremmin kuin osasin olettaa. Oon näitä sanoja toistellut jo useaan otteeseen viime päivien aikana, mutta oon vaan niin mielettömän kiitollinen siitä, että oon saanut ympärilleni ihania ihmisiä, jotka tukee mua läheltä ja kaukaa. Tsemppiviestit on ollut mulle kullanarvoinen ja korvaamaton voimavara. Kiitos, että autatte jaksamaan.

Ihanaa viikonloppua kaikille, tää syöpäpotilas lähtee nyt maratoonaamaan Nicholas Sparksin leffoja! Jospa nyt sais sen Notebookin vihdoin pois bucket listilta...


4 kommenttia :

  1. Elämä on! Nuoruus on! Tulevaisuus on! Vaukeuksien kautta voittoon! Enkeleitä!

    VastaaPoista
  2. Syöpä myllersi mun lähipiirissä viime vuonna oikein kunnolla. Turhaan et blogiasi pidä, siitä on sulle apua kun voit purkaa tänne ajatuksia. Lisäksi blogi lla on hurja merkitys vertaistukena muille, joita nää asiat koskettaa.Toivotan sulle valtavasti voimia taisteluun, sinä oot kaunis ja sisukas. Lämpöisiä ajatuksia sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kauniista sanoistasi! Toivonkin, että mun kokemuksista voisi tulevaisuudessa olla hyötyä niille, jotka joutuvat kohtaamaan samankaltaisia vastoinkäymisiä elämässään. Vertaistuesta on ollut mullekin korvaamaton apu, kun kaikki on vielä niin uutta.

      Poista